Project: Oma’s Soep
Soort opdracht: PROUDdesign – Branding & Packaging                                                                                                                                                                                                         Klant: Oma’s Soep                                                                                                                                                                                                                                                              Datum: Oktober 2018

PROUDdesign werd in oktober 2018 benaderd door Oma’s Soep. Dit initiatief van twee jonge Amsterdammers pakt niet één, maar twee maatschappelijke problemen aan. Door samen met ouderen in buurthuizen soep te maken van groente die niet verkocht is, wordt niet alleen eenzaamheid onder ouderen verminderd, maar ook voedselverspilling in het algemeen. Aan zo’n goed verhaal draagt PROUDdesign graag zijn steentje bij. Dus heb ik met de hulp van mijn collega’s  de merkidentiteit een facelift gegeven en een verpakkingsdesign ontwikkeld. Hierbij hebben wij gekozen voor een stempel look voor de handmade feel, en een licht label om het mooie nieuwe logo te laten poppen. Maar zo, dat het ook nog fris oogt. Je kunt de soep kopen bij Marqt.

www.omassoep.nl